16 Şubat 2020 Pazar

BERZAH ALEMİ

BERZAH ALEMİ

berzah-alemi
Nihayet onlardan birine ÖLÜM geldiğinde, “Rabbim! Beni geri döndür ki, terk ettiğim/önemsemediğim şeylerde belki salih/ıslah edici/dönüştürücü/reformist bir eylemde bulunurum” der. Hayır! Kesinlikle onun dediği gibi değil! Gerçek şu ki, bu (anlayış) bir KELİME = İNANÇ SİSTEMİdir ki, o da bu YAŞAM BİÇİMİnin sözcüsü/temsilcisidir. Onların arkalarında (bıraktığı), diriltilecekleri sürece KADAR bir BERZAH/ENGEL vardır (23:99,100).

Ayetle ilgili olarak akla ilk anda, fiziksel bir ölümden sonra -dünya kelimesi geçmediği halde- dünyaya dönüşün yasak olduğu, berzah aleminin reenkarnasyon vak’alarını engellediği vs. gibi konular geliyor. Geleneksel meallerin de yönlendirmesiyle, zihinlerimiz bizde, toplumda karşılığı olmayan, ötelere, din-kurgulara yönlendiriliyor. Bizlere de en fazla metafizik Berzah alemlerini dolaşan seçilmiş (!) kesimin anlattığı detaylara inanmak ve görmediğimiz ve belki de ömür boyu göremeyeceğimiz tasvirlerin dedikodusunu, ezberini ilim diye tekrarlamak kalıyor!
Bu bir Kitap’tır ( = Şuurlanma kaynağı/kaydıdır) ki, Rabbi’nin izniyle insanları KARANLIKLARDAN AYDINLIĞA, Aziz ve Hamid olanın yoluna çıkarman için senin içine işledik. (14:1)
Kur’anın vermek istediği HAYAT ODAKLI mesaj doğrultusunda anlayabildiğim kadarıyla, ayette İnsanlığın derinlerinde her daim arzuhal eden bir KELİME’den bahsedildiğini ve bu KELİME’nin müdavimi, sözcüsü insan profilinin temsillendiğini düşünüyorum. Hem kendini hem de çevresini Selamet odaklı örnekleme gayreti olmayan insanın..  Berzah, Salih eylemleri hayatına yerleştirmeyen bireylerde veya bir bireyde ıslah edilmemiş konularla ilgili.
“Sizi Ateşe sokan nedir? Biz (iğreti hayata) dalanlarla birlikte dalıyorduk” 74:45.
Kur’anda ÖLÜM kavramını konu akışı içerisinde çok basitçe “kişilikte takılı kalma, tekamül etmeme” şeklinde, yani Manevi bir Ölüm olarak da yorumlama iznimiz var idi (Bknz. Allah yolunda öldürülenler yazısı).
DİRİLMEK ise, Allah ve Rasulü’ne göre yaşamak! (8:24).
Allah’ın KELİME’sinden, yani Risalet’ten uzak yaşantılarımızda, dünya kaptırmacasındaki ISRARın ürettiği Bilinçaltımızın, MANEVİ ÖLÜM geldikten sonra, Rabbimize –hal diliyle– arz ettiği pişmanlıkların, keşkelerin işe yaramayan bir KELİME = ÖĞRETİ/İNANÇ SİSTEMİ olduğunu aktarıyor ayet..
Fark ettin mi, Allah nasıl bir örnek getirdi? Güzel, hoş bir KELİME, kökü sağlam, dalları göğe uzanan güzel bir ağaç gibidir. Rabbinin izniyle HER ZAMAN DA YEMİŞİNİ verir. Allah, belki zikrederler/gündemlerine getirirler diye insanlara böyle örnekler veriyor. Kötü bir KELİME de, gövdesi toprağın üstünden kolayca çıkarılabilen KÖKSÜZ bir AĞAÇ gibidir, kökü olmadığından hafif bir rüzgar onu yerinden koparır. (14/24-26).
KELİME = İnanç/yaşayış sistemlerimizi sorgulamamız gerekiyor! Kökü, altyapısı bilgi – eylem yönünden sağlam mı (Salât’ın İkamesi), bize – topluma her an yeni yeni yemişler, irfan veriyor mu? Yani Üretken mi (Zekât’ın Gözetilmesi)? Topluma faydalı mı? Yoksa iki tanecik soru rüzgarıyla yıkılacak biçimde kuru inançlarla mı tasarlanmış? Çıkmaz sokaklı mı, kısır mı? Ata dinine uyanların, başkalarını taklitte ısrar edenlerin, kalitesiz yaşam biçimlerine, ideolojilere dalgıçlık yapanların başına gelen de bu oluyor genellikle..
Ayetteki pişmanlığa dönersek..
Ey İnsan! Sana diriltici Risalet RUH’u sunulmuş, ama salih/ıslah edici/yenileyici amel işlememiş, bunu değerlendirmemişsin; kişiliğin de uzun vadede katılaşmış = ÖLMÜŞ. Kişiliğinden aşikar olan eylemler mes’uliyetini umursamazlıkla KEMİKLEŞMİŞ = BERZAH, Kalbine MÜHÜR vurmuş; ve içindeki cehennemi yaşattıkça da pişmanlık duymaya başlamışsın!
Aklımıza gelen ilk düşüncelerimizden mes’ul değiliz. Yani, dikkat etmemiz gerekse de bedel ödemeyiz.. Lakin, kendini tekrar ettiren düşünceler, duygular ve davranışlar nefse tohum atıp YERLEŞİR. Bu yerleşke eşik şiddetin aşılıp sistemin tetiklenmesi demek olup hesabı – bedel ödemeyi gerektirir (2:284)! AHİRET PERİYODU/SÜRECİ, ÖDEME – DENGELEME SİSTEMİ gereği!..
Bu mes’uliyetlerin tövbesiz, farkındalıksız birikimi ise Berzahı yaratır ve Islahı – Köklü değişimi, Yeniden Dirilmeyi lüzumlu kılar.
İnsan beyni yaklaşık 30-40 günde, bir eylemi tekrar ederse alışkanlığa dönüştürebilir;
Düşünce > davranış > alışkanlık > değerler > karakter > Kader = KELİME sözcülüğü..
Kadere dönüştüğü nokta, -eğer Risalet’e sırt dönen bir davranış/yaşayış biçiminin sonucu ise Kötü bir KELİME’dir, bu- kişiliğin artık müslüman (Bknz. İman & İnanç ayrımı) olamadan ÖLDÜĞÜ, Helak’ın kaçınılmaz olduğu, BERZAH’ın kurulduğu noktadır.
Bu sürecin tersine çevrilmesi (geri dönüş isteği) ZORLAYICI = BERZAH’tır.
Berzah ne zaman kalkar? Kötü Kelime nasıl yıkılır?
“Diriltilecekleri sürece KADAR bir BERZAH/ENGEL var”
Bedel ödeme sürecinde manevi ateşte yanmanın paralelinde eski kaderi, kökleri sağlam Allah’ın KELİMESİ ile sileceksin, aşama aşama zayıflatacaksın, bilinçaltı temizlenecek ve karakter > huy > değerler > alışkanlık > davranış > düşünce düzeyine kadar gerileyecek.
İslam üzere ölmeme, sonrasında HELAK = ÇÖKME noktasına getirir kişiyi veya bir toplumu. Mevzubahis ayeti açan diğer bir ayete göre (21:95) de Helak sonrası geri dönüş mümkün değil. Sistemin yeniden kurulması gerekir. Sistem, yapılan her eyleme muadil kendini dengelemek için (HAMD mekanizması) bir bedel koyacaktır. Bu bedel ödenmeden, DİRİLİŞ’e niyet edilmeden berzah yıkılmaz.
Gündelik yaşamdan somut, basit bir örnekle..
Misal, sigara içmek, bir tehlikedir. teHLiKe, HeLaK etme ihtimali barındıran herhangi bir olay – olgudur. Sigara içme alışkanlığı Berzahı temellendirir. Karakterle özdeşleşen alışkanlık, sigarada MANEN ÖLMEK’tir ve artık Berzah kurulmuştur kişilikte. Vücudun belli dokuları dönüşü olmayan şekilde helak olmuştur. Kişilikle özdeşleşmiş, zararları/bedelleri kişide aşikare olmuş sigara alışkanlığını bırakma ve eski zindeliğine/sağlığına kavuşma isteği bu kişilik için bir DİRİLİŞ duasıdır. Fakat, Diriliş için zararlı dokuların vücuttan atımı ve zedelenen hücrelerin de yeniden inşası gerektir.
Risalet rehberliğinde Dirilme süreci Berzahı kaldırır, Helak (manevi yok oluş) sonrası Halak sürecini (manevi yaratılışı) başlatır.
“Ey îman edenler/öze-güvenenler, size HAYAT VERECEK/SİZİ DİRİLTECEK şeylere sizi çağırdığı zaman, Allah’a ve Rasulü’ne (~Allah’ın Zahir olduğu mahâle, İlme, ilmî eserlere) icabet edin/cevap verin/değerlendirin” (8:24).
Berzah aleminde dolaş dur bir süre!.. (Bknz. Riyazet: Dengeli Yaşam yazı dizisi)
Ki, Allah ve Rasulü’nün Hayat verecek davetine icabetin getirisi, güzel bir Kelimenin tohumları, BA’S = Diriliş süreci Berzahını kaldırmış olsun, ve Risalet doğrultusundaki Kadir gecen başlasın! (Bknz. Kadir gecesi, Özgürleşme süreci! yazısı)
17 Haziran 2014 tarihli not üzerinden düzenlenmiştir.

Berzah alemin” hakkında 11 yorum

  1. Ben, burada bahsedilen geri dönülemezliği “yazı yazıldı, kalem kırıldı; artık geri dönüşü yok” anlamında algılıyorum.
    Yani bir ağaç dikildi; yeşerdi; -iyilik veya kötülük ağacı – oldu, bitti. Bunu revize etmenin mümkünatı yok.
    Eğer güzel bir ağaçsa diktiğin; ahirette meyvelerini yiyeceksin. Kötü, hastalıklı, dikenli bir ağaçsa; cehennemde odunun olacak..

    Henüz hayattayken “kötü” ağaçları ıslah edip iyilerini dikmek mümkün. Fakat bir kez bedeni terkedip gittikten sonra ‘elsiz, ayaksızız’; daha önce yeşerttiklerimiz üzerinde hiç bir tahakkümümüz kalmıyor.. Gibi :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

vefk-örnekleri-111

  vefk-örnekleri-111 vefk-örnekleri-111 by Charion Charion