27 Şubat 2021 Cumartesi

30 yıla varan çalışma hayatı boyunca karşılaşılan, gerçek hayattan her şey...

30 yıla varan çalışma hayatı boyunca karşılaşılan, gerçek hayattan her şey...

12 Haziran 2017 Pazartesi

GOEBBELS PROPAGANDA İLKELERİ


Goebbels Propaganda İlkeleri
 Leonard W. Doob’tan çeviren Asis Ünsal Oskay,

erişim: 10/06/2017

1- Propagandacı olaylar ve halk oyu hakkında bilgi sahibi olmalıdır.
2- Propaganda sadece tek makam tarafından planlanmalı ve uygulanmalıdır.
a- Bütün propaganda talimatlarını tespit edecek ve verecektir.
b- Önemli memurlara talimatları açıklayacak ve onların moralini koruyacaktır.
c- Faaliyetleri propaganda etkisi taşıyan diğer devlet kuruluşlarının edimlerine nezaret edecektir.
3. Bir eylemin propaganda sonuçları bu eylemin planlanmasında hesaba katılmış olmalıdır.


4- Propaganda düşman politikasını ve eylemini etkilemelidir.
a- Düşmanın işine yarayacak bilgiler sağlayacak materyallerin açığa çıkmasını önleyerek,
b- Muhtevası veya tonu itibarıyla düşmanın istenilen hükümlere varmasına sebep olacak propaganda materyallerini serbest bırakarak, dağıtarak,
c- Düşmanı kendisi hakkında hayati bilgileri ifşa etmeye kışkırtarak,
d- Düşmanın yapması gereken bir eylem veya faaliyet hakkında, bu hareketi gözden düşürecek, değersiz kılacak hiçbir referansta bulunmayarak.
5. Bir propaganda kampanyasının tam uygulanması için sınıflandırılmamış, operasyonel bilginin el altında bulunması gerekir.
6. Algılanması için, propaganda dinleyicinin dikkatini uyandırmalı ve dikkat çeken bir iletişim aracı ile yayımlanmalıdır.
7. Propagandanın gerçek veya yalan olması yalnız kaynak güvenilirliğine bağlıdır.
8- Düşman propagandasının amaç, muhteva ve etkisi; bir mesaj sunumunun kuvveti ve etkisi; o andaki propaganda kampanyasının doğası düşman propagandasının görmezden mi gelineceğini ya da red mi edileceğini belirler.
9- Bildiricinin güvenilirliği, zihni yeteneği ve mümkün etkileri propaganda araçlarının sansür edilip edilmemesini belirler.
10- Düşmanın prestijini kıracağı zaman veya propagandacının kendi amaçları için yararlı bir destek olacağı zaman düşman propagandasından elde edilen araçlar kullanılabilir.
11- Kaynağı daha az güvenilirlik taşıyan veya istenmeyen etkiler yaratacağa benzeyen beyaz propaganda yerine siyah propaganda kullanılmalıdır.
12. Prestij sahibi liderler propagandayı kolaylaştırabilir.
13. Propagandanın uygulama zamanı dikkatli seçilmelidir.
a- Propagandası, düşman propagandasından daha önce kitleye erişmelidir.
Dünya karşısında ilk sözü kim söylerse daima o haklıdır.
b-Bir propaganda kampanyası en iyi anda başlamalıdır.
c- Bir propaganda konusu tekrar edilebilir ve edilmelidir, ama belli bir etkinlik kaybının altına düşmemek kaydıyla.
14. Propaganda her olaya ve her kişiye belli bir ifade veya slogan takarak işlemelidir.
a- Dinleyici ve okuyucu kitlesinden, istenilen bir tepkiyi elde ederken kitlenin propagandadan önce sahip olduğu tepkileri kullanmalıdır.
b- Kolayca öğrenilebilme yeteneğinde olmalıdır.
c- Tekrar ve tekrar birçok kereler kullanılmak zorundadırlar. Fakat sadece uygun zaman ve durumlarda.
d- Geri tepici olmamalıdır. Bazı öyle kelimeler vardır ki, bunlardan şeytanın mukaddes sudan irkilmesi gibi korkmak zorundayız. Bunlar arasında sabotaj ve suikast kelimeleri de vardır.
15. Yurt içi cepheye yöneltilen propagandanın sonradan ortaya çıkacak olaylarla yalanlanacak sahte umutlara meydan vermemesi gerekir.
16. Yurt içi cepheye yöneltilen propagandanın yaratacağı endişe optimum bir düzeyi tutturmalıdır. Endişe iki yüzlü keskin bıçak gibidir. Fazla endişe korku, panik ve moral bozukluğuna yol açabilir. Yetersiz endişe ise ilgisizlik ve aktifleşmeme yaratabilir.
a- Propaganda bir yenilginin sonuçları hakkında duyulan endişeleri pekiştirmelidir.
b- Propaganda, halkın tek başına gideremeyeceği, hafifletemeyeceği endişeleri (genel yenilgi endişesi dışındakilerdense) hafifletmelidir.
17. Yurt içine yöneltilecek propaganda, hayal ve umut kırıklığı ile karşılaşan kitlelerde, hayal kırıklığının etkilerini azaltmalıdır.
a- Kaçınılmaz hayal kırıklıkları önceden belirlenmeli, tahmin edilmelidir.
b- Kaçınılmaz hayal kırıklıklarını bir perspektife oturtmak gerekir.
18. Propaganda, nefret hedeflerinin yerlerini belirleyerek saldırıların yer değiştirmelerini sağlamalıdır.
19- Propaganda kuvvetli karşı eğilimleri hemen etkileyemez. Bunun yerine bazı çeşit eylem veya değişik anlatımlar sunmalıdır veya her ikisini birden denemelidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

vefk-örnekleri-111

  vefk-örnekleri-111 vefk-örnekleri-111 by Charion Charion